HOME             ABOUT             LOOKS             EVENTS             INTERVIEWS

Sunday, November 7, 2010

Not a project about a dress for less

"Čo dnes znamená luxus? Môže byť luxus exkluzívny a demokratický zároveň? Ako môžeme preložiť podstatu luxusu pre širšie publikum? Svet okolo nás sa neustále mení a ja sa čím ďalej tým častejšie pristihnem, ako si tieto otázky kladiem. Návrhár svoju prácu väčšinou adresuje veľmi úzkemu okruhu ľudí, kolekcia vytvorená pre H&M ale vychádzala zo snahy preložiť sen o luxuse širokým masám. Pripadal som si skoro, akoby som sa mal vrátiť do školských lavíc." 
Alber Elbaz, umelecký riaditeľ značky Lanvin.
+ nižšie si môžete prečítať môj názor na celú spoluprácu.

























Pánska kolekcia
Nafotená špeciálne pre Alexa. .)











Mojimi očami
   Kolekcia, vlastne celý podvečer strávený v pražskom showroome boli úžasné a nezameniteľné!. S viacerými účastníkmi sme sa zhodli, že to bolo to najlepšie, čo doposiaľ vzišlo zo spolupráce HM a svetovej luxusnej značky. Lanvin má zjavne navrch. Prepracovanosť strihov a široké spektrum farieb každej z nás ponúka možnosť obliecť si povestnú parížsku eleganciu- klasickú, no pritom modernú a hravú. Kvetinová potlač, hodváb, grogrénová stuha, tyl, balónové či nazbierané rukávy, smokingové sako vs. kabát alebo vesta z kvalitnej umelej kožušiny, rovnako pohodlné tričká s premyslenými motívmi, ale aj topánky zdobemé kamienkami a neprehliadnuteľné doplnky v podobe okuliarov, tašiek, rukavíc, náhrdelníkov i náušníc.
   Rovnako klasiku doplnenú o pohodlné športové tepláky ponúka i kolekcia pre pánov. Je len dôkazom toho, že aj v 21. storočí môže muž vyzerať elegantne a zároveň zvodne. Tlieskam!

Čo ma dostalo?
  • Šaty z tylu, lepšie povedané takmer všetky šaty, až na jedny,
  • doplnky,
  • rúže!,
  • kvalitné kožené dámske topánky ( pritom nie som milovníčkou špicatých špičiek),
  • pánske topánky (snáď ich uvidím na niekom aj zo Slovenska),
  • motýliky!,
  • košele a smokingy,
  • samotný teaser kolekcie,
  • a v neposlednom rade darček, ktorý si každý pozvaný hosť odniesol. :)
Z čoho som až tak nadšená nebola:
  • kvalita a dizajn niektorých pánskych tričiek a kardigánov- akoby ani neboli z tejto kolekcie a dali by sa prirovnať k veciam z bežne dostupných reťazcov,
  • lookbookom. Nepáčili sa mi priestory, fotografie na mňa pôsobila príliš "natlačene" a neoslovil ma ani model (fúzy?). EDIT: S odstupom času mi tento bod kritiky príde malicherný a neopodstatnený, odpusťte preto prosím. :) Nuž, mladosť - pochabosť....
   Počin Albera Elbaza sa začne v obchodoch predávať 23. novembra a u nás ju budete môcť dostať iba v bratislavskom Auparku, pričom nakupovanie nebude až také jednoduché akoby sa na prvý pohľad mohlo zdať. Každý jeden zákazník, ktorý si mädlí ruky na svoj vysnívaný luxusný kúsok od Lanvin bude nútený nakupovať rýchlo. Dôvod? 15 minútový limit na nákup oblečenia. Vraj sa táto "taktika" už v minulosti osvedčila a preto sa HM znova rozhodlo pre tento druh predaja. Preto vám všetkým, moji drahí čitatelia želám pevné nervy pri státí v rade a hlavne šikovnú ruku pri uchmatnutí toho pravého orechového pre vás. Keby niečo, ešte stále je blízko Viedeň. .))

Maja .)

25 comments:

  1. 15 minut? Ved ja som v kabinke vzdy aspon 20. Skusam. Pozeram kazdy detial. Minimalne vtedy, ak je to dolezita kupa. No uvidime, som zvedava. Inak, neskusala si ruze? Su dobre? / Hana J.

    ReplyDelete
  2. LOVELY POST !!! i want that pink lipstick !!!! and those leopard shoes !!!!!!!!!

    ReplyDelete
  3. tá technika nakupovania ma dá sa povedať až zarazila, ešte že z tadial nič nechcem :D

    ReplyDelete
  4. Žlté šaty s rozstrapkanými okrajmi som si všimla aj ja na jednej fotke, vyzerali, ako keby neboli dokončené, škoda....lebo boli naozaj pekné. Ale viac prevažuje tých pozitívnych stránok, toto je oproti tomu všetkému len maličkosť :).
    O taktike "15 minút" som ešte nepočula, no rada by som ju naživo videla :D

    ReplyDelete
  5. to anonym: presne Hanka, aspoň 20 minút, hlavne ak ide o takúto kúpu. všetko teba popozerať:)a rúže som skúšala, jeden som dostala, červený. som s ním naozaj veľmi spokojná, mala som ho na kamoškinej stužkovej a vydržal mi po celý čas :)

    timbo:presne, je to len maličkosť :) skvelý počin lavnin, fakt :)

    alexander: nie je zač :D

    ReplyDelete
  6. tie hnedé šaty sú, prosímpekne dokonalé!
    špicaté topánky - tiež nič pre mňa, ale pre tie leopardie by som schopná všetko :D
    skutočne kolekcia na úrovni, podľa fotiek.. Ach, Lanvin Lanvin :)
    L.

    ReplyDelete
  7. ach..vyzera to z tvojich fotiek skvele..musela to byt vazne skvela akcia..a ze ste vy boli pozvane...uzasna prilezitost!

    ReplyDelete
  8. ide o 15 minut aby si zbytocne nezdrzowala ked nakoniec si to mozno ani nekupúis a su tu rychlejsie zakazn icky ktore beru co widia :))) a ked niekto nieco chce tak bude stat pored obchodom uz od siedmej co nam howoria ze aj budu hehe :)))

    ReplyDelete
  9. ty jo, to s těma 15ti minutama mě dostalo! já trávím v kabince vždycky tak hodinu, ach joo :/

    ReplyDelete
  10. Wuaa, 23 je akurat utorok, ked mam cely den skolu :/ Ako naschval.. Inak na co sa pocit tych 15 minut? Na prezeranie, ci aj so skusanim a tak?

    ReplyDelete
  11. prosím tě nevím jak na tom bude ČR? bude se prodávat jen v Praze nebo dají šanci i Brnu? Jsou tam 2 HM a jedno je poměrně dost veliké, to by snad mohli...

    ReplyDelete
  12. Pockat, ten ruz je cerveny alebo syto ruzovy? :) /Hana J.

    ReplyDelete
  13. to LANY: rada by som ti pomohla, ale o ČR naozaj netuším :( snáď by to aj v Brne mohlo byť, veď to je veľké mesto a máte tam aj veľké HM, tak snáď hej :)

    to Zanna: hej, keby nebola škola... :( 15 na nákup. ako doriana píše, ide o to, aby sa to tam nedzržovalo. lenže ak niekto uchmatne presne tie šaty, ktoré by ste chceli vt a potom si ich bude asi 10 min skúšať, veľa času nezostane:( :D

    ReplyDelete
  14. Úžasný článok ! Muselo to tam byť úžasné. :) My, čo sme sa tam nedostalo, tíško závidíme. :)

    http://emmaknowsall.blogspot.com/

    ReplyDelete
  15. i really love the red dress. so gorgeous

    ReplyDelete
  16. hanka: rúž je aj červený, aj ružový (ale ten som neskúšala, čiže neviem povedať ako farbí) a potom čierny som zahliadla:)

    ReplyDelete
  17. dalsi skvely report, a dokonce s dalsima informacema navic :) sikovna slecna novinarka jsi :)
    v CR bohuzel urcite jen v praze a to v myslbeku, je to vsechno na hm.com :)
    pro mne je top tricko s oblicejem, svetle ruzova rtenka a bryle :)

    ReplyDelete
  18. Jak ja se tesim na 23;-)

    ReplyDelete
  19. to akoze po 15minutach ma vyhodia z kabinky? :) oh tesim sa na 23.tieho :)

    ReplyDelete
  20. okrem toho ze vsade je to uz iba haem a Lanvin, a asi iba mna nedostala nejak extra ta spolupraca, mozno az casom. Ale tesim sa na 23november a skusim si nieco kupit, teda pacia sa mi iba doplnky, pretoze tie saty mi pridu dost nepraktické teraz aj ked clovek nikdy nevie kedy sa zidu.

    ReplyDelete
  21. to katka: neviem, či zrovna vyhodia :) :D

    to juliette: doplnky sú fajn :)

    ReplyDelete
  22. Tú návstevu v showroome závidím, ale v dobrom samozrejme :)

    ReplyDelete